Sider

tirsdag 6. september 2011

Meninger om mangt

I dag fikk jeg noe å tenke på,
jeg overhørte deler av en samtale mellom en mann som solgte "=Oslo" ,
og en dame som kjøpte bladet.
Det var litt sukking og klaging over at ting var sånn som de var,
og jeg tenkte medfølende at det er jammen ikke alle som har det like greit.
Skjønte fort at det var penger,
eller fraværet av penger som var problemet,
og tenkte at den utfordringen er det veldig mange som har,
 i større eller mindre grad.

Jeg kom trillende forbi med minstemann i barnevogn,
og må innrømme at jeg kvakk litt da mannen plutselig utbasunerte:
" ja, så har vi disse som bare produserer unger for å få kontantstøtte"!
He he, først gliste jeg litt, men så ble jeg litt oppgitt over komentaren,
og så tenkte jeg at dette er nok et bevis på at vi mennesker
kun ser ting ut fra vårt eget perspektiv.
Klart jeg unner denne mannen mer støtte fra staten,
og klart jeg ikke begynte å diskutere med han......
men ærlig talt, produsere unger for kontantstøtte??
He he, man blir så vist ikke rik av å produsere unger,
og hvem har egentlig råd til å motta kontantstøtten?
Du skulle bare vist det du kjære menneske,
at det nesten er umulig å overleve med kontantstøtten i dag,
man må nok ut i arbeidslivet og tjene penger til mat og husly,
vi småbarnsforeldre som alle andre.

Og nå midt i valgkampen,
så er det mange slike temaer som kommer opp,
temaer med mange synspunkter,
alt etter hvem som omtaler dem.

Det er mye vi skal ha en mening om,
og det er jammen mye jeg har en mening om!
Men må innrømme at energien til å mene så sterkt,
er ganske så fraværende.
Er det lov å ikke engasjere seg så mye i dette årets valgkamp?

Det er så mange som mener så mye om så masse,
og så diskuterer man,
og så kommer man sjelden frem til noe produktivt...

Tenker jeg iallefall skal stemme, skal du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar