Sider

fredag 2. september 2011

Tålmodighet er en dyd

Det er nå engang slik at hverdagens små utfordringer finnes,
og da har jeg tenkt mye på tålmodighet i det siste.
Alt fra kassakøen på Rema til treåringen som bare ikke vil,
er små utfordringer som krever litt av deg.
Og jeg har erfart at hva jeg tenker om situasjonen,
påvirker veldig hvordan jeg har det.
Leste akkurat første bok om trollet Tambar(barnebok),
han fikk beskjed av mora si at han skulle tenke på
små, søte kattunger hver gang han ble sint.
Og vet du, det hjelper! 
Ikke akkurat å tenke på små, søte kattunger,
men å tenke på noe godt,
eller å prøve å finne noe positivt med situasjonen,
det hjelper.
Det hjelper på dagsformen og humøret,
og det skal så lite til for å få det litt bedre hver dag!
Tenk lyse tanker,
da blir dagene også lysere.

Good luck! ;)

1 kommentar:

  1. Ja, det skal jeg prøve neste gang Linus ligger på magen og hyler! Kattunger! Eller sol og sommer....uten mygg!! Eller kake!! Mmmm...!! Noe godt og lyst!!

    Takk for super formiddag! Håper du kom deg i bursdag! KLEM:)

    SvarSlett